شتاب رشد قیمتها در بازار
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شتاب رشد قیمت ‌ها در بازار فولاد برای روز گذشته افزایش چشم گیری به خود دید و یک روز کم‌‌ سابقه را رقم زد تا بازار فولاد مسیر افزایشی خود را با سرعت بالاتری در پیش بگیرد. هجوم تقاضا در بازار داخلی برای خرید حداکثری با تحرک بالای نقدینگی، افزایش تقاضای سنتی پایان سال، رشد قیمت‌ ها در بورس کالا و هم چنین خوش ‌بینی‌ های بی ‌حد و اندازه در بازار داخلی و ترس از رشد بیشتر قیمت‌ ها نیز از جمله مواردی است که به تداوم رشد نرخ در بازار داخلی فولاد منتهی شده است.

ذات رشد نرخ در یک بازار خاص فولادی به این معنا می باشد که دیر یا زود سایر بازار های مشابه نیز از این روند کلی تبعیت کرده و فراگیر می گردد. از این رو هیجانات خرید در اواخر بهمن ‌ماه و اوایل اسفند هر سال یک عرف سنتی در بازار فولاد به شمار می‌ رود ولی در سال جاری هجوم نقدینگی موجب شده تا شاهد شتاب کم‌ سابقه‌ ای در این بازار باشیم.

عدم رشد جدی و هم ‌سنگ بهای ارز آزاد با قیمت مصنوعات فولادی با محوریت میلگرد در کنار تمایل به افت نرخ در بازار های جهانی، این روند افزایشی را با اما و اگر روبه‌رو می ‌سازد ولی چیزی که در بازار خود نمایی می ‌کند، هیجان خرید، جولان نقدینگی و رشد شتابان قیمت‌ ها می باشد. بنابراین وقتی جریان عمومی قیمت ‌ها مسیر افزایشی مستمر و شتابان را در پیش گرفته است، ادامه این صعود نگران‌ کننده چندان بعید نیست؛ اما دور نمای آن نیز به وضوح قابل پیش ‌بینی نخواهد بود. برای ابتدای زمستان قیمت ‌های فعلی بعضا غیر قابل تصور بود ولی هم ‌اکنون محقق شده است.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: